Evaluarea calității și productivității muncii unei companii nu poate fi realizată fără evaluarea eficienței fiecărui angajat. Pentru a forma și menține interesul angajaților în îndeplinirea sarcinilor și atingerea obiectivelor, este nevoie de a ține cont de necesitățile sale.
Motivația angajaților este un proces de stimulare, care are ca scop să încurajeze angajații să lucreze eficient și trebuie creată astfel încât să se țină cont de interesele acestora. Motivarea urmărește un obiectiv important - creșterea productivității.
Un sistem eficient nu trebuie să preseze deoarece restricțiile și sancțiunile excesiv de rigide distrug inițiativa și implicarea.
Motivarea personalului are la bază necesități personale cum ar fi:
Prin intermediul motivării personalului, managerii își propun să:
Pentru a afla nivelul de performanță al angajaților și pentru a alege metodele de motivare potrivite, există 4 modalități de evaluare:
1. Comunicarea regulată cu angajații
2. Realizarea sondajelor
3. Evaluarea caracterelor și rezultatelor muncii
4. Construirea unui ‘’portret’’ al colectivului
Aceste metode permit obținerea informațiilor relevante despre angajați și stabilirea strategiilor și tipurilor de motivare potrivită.
utilizarea diferitelor recompense materiale, financiare pentru a crește implicarea angajaților în activitatea companiei
Motivarea
personalului
• Remunerare salarială;
• Prime și bonusuri
• Procente din profit
• "Pachet social", cum ar fi asigurarea medicală
• Reduceri pentru produsele sau serviciile proprii ale companiei
• Acțiuni în cadrul companiei
• Cadouri și alte forme de recompensă
Elaborat de hr solutions
un set de instrumente pentru influențarea angajaților direct sau indirect (prin familie) care își satisfac nevoile fără a afecta direct veniturile
• Întâlniri motivaționale
• Formare și cursuri de dezvoltare profesională
• Spații amenajate pentru relaxare
• Loc de parcare
• Informarea cu privire la realizări (prin intermediul unui panou de onoare sau a unui portal intern);
• Oportunitatea de a primi feedback
• Concursuri de competențe profesionale;
• Evenimente corporative (petreceri, picnicuri, excursii etc.)
• Program de muncă la alegere sau flexibil
Nu există un sistem unic de motivare care să se potrivească tuturor. Acesta este creat individual pentru fiecare companie, luând în considerare caracteristicile interne ale afacerii.
Pentru început este necesar de a:
Сâteva exemple de teste ce țin de motivarea personalului:
Nu există o singură regulă sau o metodă bună de motivație. Adesea, metodele nemateriale de remunerare ajută la obținerea rezultatului dorit mult mai rapid decât plățile în numerar. Prin îmbinarea metodelor de motivare materială și nematerială și prin evaluarea constantă a performanței angajaților, putem crea un mediu de lucru stimulant și productiv.